25 Şubat 2010 Perşembe

Son durum...

Monitor+laptop+memomaha=$ denkleminin tam anlamıyla doğru olmadığını öğrenmiş olduk.
Nasıl mı ?

Monitor almak sistem kurmak yetmiyor malesef.Oyun stratejisini çözmüş olmakta yetmiyor.Önemli olan kıçımızı kırıp sandalyeye oturmak ve kalkmadan saatlerce poker oynayabilmek.Yapılamayan tek şey bu.Artık bunun uzerine yoğunlaşmam lazım!!!

Artık duzenli mtt oynamaya başladım.Pokerstars'ta tr saati ile 3:15'te başlayan 8+0.8' lik turnuva da oynuyorum.İlk denememi dün gece yaptım.267 kişi içinden 16.lık... $30 civarı odul.Düşük körbahis seviyelerinde standart stratejiyi uyguladım.Daha önceki mttlerde çok denemiştim ama strateji bir işe yaramamıştı.Standart stratejiden bahsedelim;

Omaha hi/lo herkesin bildiği gibi el kalitelerinin birbirine çok yakın olduğu bir oyundur.Bu oyunun doğası gereği all-in lere çok fazla bulaşmamak gerekir.Bu yüzden erkenden aşırı agressive tarzın bir anlamı yok.Biz düşük hör bahislerde sadece ama sadece limp ederek yani gorerek giriyoruz oyuna ve hedefimiz ucuz bahislerle en iyi eli yakalayıp.daha sonrasında rakipten gerekeni almak.Düşünün ki 3000 chip ile oyuna başladınız.Kor bahisler 10-20 ile başladı. Bu seviyede 2378, 2349 gibi elleri dahi limp edebilirsiniz .Çünkü yere bir A düşmesi elinizin gücünü flop sonrası inanılmaz derecede yukseltecektir.Bu stratejiyi chip durumunuz 20-25 bb olana kadar kullanabilirsiniz.13 bb sonrası push-fold moduna girersiniz.İşiniz push fold'a kaldığında dikkatli push etmeniz gerekir.Dedik ya ellerin kaliteleri birbirine çok yakın diye.İşte bundan kaynaklanıyor.Push ederken dikkat etmeniz gereken şeyler;

Sizden once limp eden varmı?Varsa kaç kişi?
--- Sizden once limp eden 3 kişi varsa ve bunlara pot bet ile dalarsanız sadece bir tanesinin gormesi için dua etmeniz gerekir.3 handed bir potta AA23ds bir elin değeri bile ciddi derecede düşer.

Pozisyonunuz?
---Bir çok oyunucu pozisyonun önemini bilir ama uygulamaz.UTG+1 den push edilen elle button dan push edilen ellerin range'leri çok farklıdır.Pozisyon direkt olarak elin kalitesi ile alakalıdır.Oyuncunun oturduğu sandalye olarak bakmamak lazım olaya :):).

Kartlarınız???
---Eee hani oyunucuların tarzına, masanın dinamiklerine dikkat etmeyecek miyiz diye soracaksınız?Bir çoğumuz aynı anda 4 ,5 veya daha fazla oynadığımız için es geciyorum.Dikkat eden bunları da uygulamalı elbbette.
Push ederken kartlar önemlidir.POZİSYONUNUZ daha da önemlidir.Örneğin; UTG +1'den A36J gibi bir elle push etmek handikaptır yada boyle bir elle 2 adet raiser oyunucuyu gormek.
Push fold olayı bir deryadır.Yaz yaz bitmez...Anlayabilmek için David Sklansky'nin Gap theory'sini bilmek yardımcı olacaktır.

Dun ku mtt'de tam anlamıyla savaştım.Son 100 kişide iken elimde 35K chip vardı.4. durumdaydım.Fold edemeyeceğim bir A24K ss button dayım herkes fold.BB'nin 20K chip i var
ben pot bet yaptım.O reraise. gordum flop:K4T .Pek memnun olduğum soylenemez floptan.Rakip only high hand leri over-over and overplay yapan bir donk.Adamı hiç bir karta koyamıyorum.Turn ve river etkisiz kartlardı.Adamın elinde 89TT çıktı.Ben dumur....Bu şekilde 15K2ya düştükten sonra toparlayamadım.Savaşa savaşa 16. bitirip $30 alabildim :/.

Bu günkü oyunda hatalı cıktığım bir elde şansımın yardımıyla double up yaptım.

---http://www.pokerhand.org/?5220562

burada kahramanımız only high hand leri nerede olursa olsun raise eden bir vatandaş o yuzden kendisine reraise dondum.AK45 gibi bir el gostermesi ben i bir hayli şaşırttı.Burada double up yaptıktan sonra.En cok yaptığım hatayı yine yaparak AA peri mi overplay ile oynadım.Umarım bi daha yapmam bunu :/.Kenidimi tutamıyorum A'ları gorunce.Holdem den kalma bir alışkanlık : ))).

http://www.pokerhand.org/?5220625

Bu eli boyle oynayışımdan ne kadar kotu bir oyuncu olduğumda gayet net anlaşılır sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder